Vi bruger cookies. Når du klikker videre, accepterer du, at der sættes cookies. Læs mere her om formål og fravalg.

Luk

Ny lærebog på dansk om Marketing Automation

Af Sidsel Manich,

Vejen til succes med Marketing Automation stiller krav til mange aspekter af din virksomhed.

Selve beslutningen om Marketing Automation bør være forankret i virksomhedens strategi, og når beslutningen skal udmøntes i praksis, så skal din virksomhed være klar til opgaven på 3 områder:

  • Processer
  • Kompetencer
  • Teknologi

Vi oplever ofte, at behovet for opkvalificering af kompetencerne i marketingafdelingen er en opgave, ledelsen har stor fokus på. Kompetencerne skal være i orden, for at man kan udnytte den nye teknologi fuldt – og få succes med Marketing Automation.

Bogen om Marketing Automation

Det er netop præmissen for den nye bog om Marketing Automation, som er skrevet af Bernt Elkjær-Pedersen. Det glæder mig, at den tager denne vinkel, for det er et aktuelt behov i mange marketingafdelinger.

Det er en god bog på højt fagligt niveau. Alle marketingfolk bør læse den for at uddanne sig i Marketing Automation, før de kaster sig ud i praktikken.

Man kan endda smugkigge i en gratisudgave på: https://berntelkjaer.dk

 

bog-cover1-400x541Hele rejsen til Marketing Automation

I 10 kapitler gennemgår bogen alt hvad man skal igennem for at opsætte automatiske nurturing flows og kvalificere leads til sælgere. Den kommer omkring digital profilering af besøgende, datakvalitet, personaer, kortlægning af customer journey, flow-opsætning, lead scoring og meget mere.

Alt er fortalt i forelæsnings-stil. Som læser føles det som at deltage i en forelæsning. Alt handler om det taktikken. Det er ikke en bog, der lærer dig at skrive emails, eller hvordan alt opsættes konkret i en Automation-platform, og bogen udmærker sig i øvrigt ved at være helt platformsuafhængig.

Fokus er derimod på det taktiske niveau, hvor du lærer at strukturere indsatsen, før du går i gang med praktikken. Så hvis du drømmer om at lære at profilere dine kontaktpersoner, kortlægge deres customer journey, og opsætte automatiske flows, som dækker HELE deres customer journey, så er denne lærebog et rigtig godt sted at begynde din rejse.

Kom i gang med din uddannelse

Vi ser meget gerne, at marketingfolk landet over videreuddanner sig inden for moderne taktikker og teknologier og bogen “Marketing Automation – fra praksis til praksis” er et fremragende uddannelseværktøj hertil. Det skaber grundlag for, at alle kan få større udbytte af deres investering i Marketing Automation-teknologi, og det løfter niveauet for, hvad vi sammen kan opnå med automatisering.

Men til at begynde med kan du læse Bernts bog på https://berntelkjaer.dk, og så vil vi meget gerne bidrage med en brainstorm om, hvordan du kan omsætte alle de gode taktikker i bogen til praksis i din Marketing Automation-løsning.