Vi bruger cookies. Når du klikker videre, accepterer du, at der sættes cookies. Læs mere her om formål og fravalg.

Luk

Gør dit event til en Lean-Mean-Lead-Machine

Af Sidsel Manich,

Hvor mange events har du været til, hvor du er blevet kontaktet før, under og efter eventen med relevant og personlig kommunikation?

Eller sagt på en anden måde; hvor ofte er du blevet kunde efter et event?

Måler din virksomhed ROI for events?
Mange virksomheder bruger store summer på at holde events, seminarer og konferencer for deres kunder, men glemmer at tænke i mere end branding og awareness i forhold til ROI.

Ressourcefordelingen til et event ser ofte således ud:

60 % til planlægning før eventen
30 % til udførelsen under eventen
10 % opfølgning efter eventen

For at skabe leads, skal der bruges langt flere ressourcer på opfølgningen.

Marketing Automation fungerer ikke kun i relation til online marketing aktiviteter, men kan med fordel tænkes det ind i fysiske events og derved få målbar ROI og gode kundeemner til Salg.

Planlæg også relevant kommunikation til efter eventen
Du skal tænke hele kunderejsen igennem til eventen – fra første budskab, kontakt under eventen og opfølgning.

Du kan skabe virkelig stærke kundeemner, hvis du segmenterer deltagerne både før og efter eventen og sikrer en personlig kommunikation triggered efter en bestemt handling. En handling kunne eksempelvis være at en deltager downloader et white paper på jeres produkt efter eventen.

Overdrag en stærk liste til Salg med kundeemner, som har vist beviselig interesse for netop jeres service eller produkt.

Men endnu vigtigere, så har I fået en masse kundeemner, som er startet på en kunderejse, som måske ikke er klar til at købe endnu. Men med en planlagt kommunikation efter eventen vinklet til præcis dem, sikrer I at kunderne modnes og I er top-of-mind, når de er klar til at købe (hvilke 80% bliver).

Din guide til at skabe leads
Jeg har lavet en guide til dig, som gerne vil skabe stærke kundeemner til jeres næste event og målbare resultater for både Marketing og Salg.

Få din Lean Mean Lead Machine Guide nedenfor.

leadmachine-lptopbanner

Skriv dig op til vores nyhedsbrev og få guiden The Lean Mean Lead Machine.





Få din Lean-Mean-Lead-Machine event guide og lær hvordan du sikrer stærke leads ved at skabe tillid og opbygge kommunikationsflow, der rammer dine leads, hvor de er i deres kunderejse.

Afkryds for modtage guiden og abonnere på nyhedsbrevet